Is PRESTO ook te gebruiken in kleinere projecten?
Ja. PRESTO is prima te gebruiken in kleine projecten. PRESTO is een toolbox en een kapstok. Ook in kleine projecten volgen we hetzelfde proces en doorlopen we alle stappen alleen kunnen we in een dag klaar zijn. We bekijken dus alle facetten maar alleen in de scope van het probleemgebied. De casus ‘Een schat aan kennis‘ is een goed voorbeeld van een relatief klein project.
Wat zijn meetbare resultaten?
Veel organisaties hebben al bruikbare data voorafgaand aan het PRESTO programma. Bijna altijd doen wij een 0-meting gericht op de verbeteringen die gevraagd worden om te zien waar de organisatie en de medewerkers nu staan. Gedurende het programma meten u continue of in ieder geval regelmatig hoe het er voor staat. Daarbij worden zowel kwalitatieve als kwantitatieve metingen gedaan en zowel objectief als subjectief.
Wat is ‘garantie’ bij een verandertraject?
In het Engels is het ‘put your money where your mouth is’. Wij zijn bereid uw kosten en dus onze inkomsten, afhankelijk te stellen van het bereiken van de gezamenlijk vastgestelde doelen. Het laat zien hoeveel vertrouwen wij hebben in het PRESTO programma.
Geldt hier niet ook de 80/20 regel?
Ja, die geldt ook hier. We houden daar ook rekening mee bij het stellen van de doelen en de fasering daarvan in het Plan van Aanpak. Het mooie van PRESTO is dat de organisatie (en dus ook de medewerkers) automatisch met de verbetering door blijven gaan ook nadat het programma is afgelopen. Ook zien we dat organisatie het zich zo eigen hebben gemaakt dat ze het zelf ook toepassen in andere organisatieonderdelen.
Hoe weet ik of PRESTO ook iets voor ons is?
Om met Aubrey Daniels te spreken: “organisaties ZIJN gedrag”. Iedere organisatie verbetert haar prestaties wanneer zij beter weet wat het optimale gedrag is en wat contraproductief is en zij daar op kan sturen. Door PRESTO heeft iedereen een beter model van de organisatie en weet daardoor beter wat het optimale gedrag is en alle managers en medewerkers weten waar gedrag vandaan komt en hoe het het best te sturen is. Al onze klanten hebben er, soms zelfs onverwacht, veel aan gehad. Om snel uit te vinden of PRESTO iets voor u is, plant u nu een gratis gesprek met één van onze PRESTO experts.
Is sturen op gedrag niet zoiets als manipuleren?
Nee, in ieder geval niet in de negatieve betekenis die wij hebben bij manipuleren. Het is zeker wel beïnvloeden maar met open vizier en omdat beide partijen weten waar het om gaat, blijft ook de balans gewaarborgd. Beïnvloeden doen we continue. Bedenk dat wanneer je een verhaal vertelt over een leuke, mooie of droevige gebeurtenis of een briljant plan, je eigenlijk de ander mee wilt nemen in jouw emotie: beïnvloeden. Ook voorschriften en procedures en mogelijke boetes zijn er om te beïnvloeden.